نقطه نظرات بختیار در مورد انتخاب استاندار جدید اصفهان

علی بختیار در اظهار کرد و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مشکلات استان اصفهان، اظهار کرد: این استان به عنوان یکی از استان های ثروتمند کشور شناخته می گردد، اما امروز با معضلات زیاد مثل کم بودن اعتبارات رو به رو هست. در نتیجه بخش هایی از این استان با مشکلات فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می کند.

وی اضافه کرد: استاندار جدید اصفهان باید به مشکل کم آبی به عنوان یکی از مسائل مهم  توجه  داشته باشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه استاندار جدید اصفهان باید رابطه موثری با رییس جمهور داشته باشد،تصریح کرد: استاندار باید بتواند در بالاترین سطح با دولت رابطه داشته باشد تا بتواند مشکلات اصفهان را برطرف کند هرچند که باید تخصص و کاردانی لازم را برای چنین جایگاهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تغییر دائمی مدیران  بخش های متفاوت توان دارد به ساختارها عارضه برساند ، تاکید کرد: استاندار جدید اصفهان باید تحولات اندک مدیریتی را اعمال کند و بتواند از حجم مسئولان استان اصفهان بیشترین بهره وری را داشته وتحرک و پویایی در این استان ایجاد کند.

این نماینده مجلس تصریح نمود: استاندار اصفهان باید شخصیتی ملی داشته و با تمام سطوح دولت من جمله وزیران رابطه داشته باشد و تا بتواند مشکلات استان اصفهان را برطرف کند. اقتصاد استان اصفهان در شرق و غرب به کشاورزی منسوب هست و بخش بسیاری از کشاورزی استان مشروط به برطرف مشکل آب هست.

بختیار دنبال کرد: آب کشاورزی استان اصفهان حالا با عنوان های متفاوت مثل شرب از بخش غرب استان اصفهان به استان شهر قم و بخش های خصوصی به فروش رسیده می گردد. در نتیجه با جابه جایی آب کشاورزی به استان های همجوار اقتصاد شهرستان های غرب استان اصفهان دچار مشکل شده هست و شش هزارهکتار از اراضی کشاورزی خشک شده هست.

وی تاکید کرد: اقتصاد غرب استان مثل شهرستان گلپایگان بر پایه کشاورزی و دامداری هست و اقتصاد این شهرستان در کشور سرآمد بود اما امروز با مشکل رو به رو شده هست.

بختیار درارتباط با انتخاب استاندارجدید استان اصفهان،تصریح کرد: گزینش هایی برای انتخاب استاندار جدید این استان وجود دارد. در نتیجه دراین زمینه دولت باید با نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی مشورت نماید. نمایندگان استان اصفهان  باید درکنار استاندارجدید باشند و در مشارکت متقابل با یکدیگر باشند.

وی اضافه کرد: نمایندگان استان اصفهان در مجلس مجلس شورای اسلامی به نحو منسجم برای توسعه این استان کوشش می نمایند و باید دولت ازاین انسجام برای برطرف معضلات استان اصفهان استفاده نماید.

بختیار با اشاره به کوتاه بودن دوره تصدی مهرعلیزاده – استاندار فعلی استان اصفهان، تصریح نمود: ایجاد تحولات عمیق در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، اما مهرعلیزاده در دوره تصدی خود توانست در راستای آسان سازی امور اکتساب و کار و بهبود فضای سرمایه گذاری با تمرکززدایی و استفاده از ابزارهای نوین مثل ایجاد سیستم های متفاوت فضای اکتساب و کار در استان اصفهان را آسان سازی کند.

وی اضافه کرد: نقاط ناتوانی در دوره تصدی مهرعلیزاده وجود داشته هست، اما بررسی او در مدت زمان کم تصدی دشوار هست زیرا یک استاندار باید چهارسال اداره استانی را بر عهده داشته باشد تا بتوان فعالیت وی را بررسی کرد.

انتهای پیام

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :