تجار سمنانی به عراق اعزام می‌شوند

به گزارش نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های سمنان نشست مشترکی را با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان سمنان برگزار کرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در این نشست حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی را اثربخش خواند و گفت: برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید با مجریان این شرکت‌ها در کشورهای هدف در ارتباط باشیم.

جمعه‌ای ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی استان سمنان نیاز به مطالعه و برنامه‌ریزی دقیقی دارد.

وی از اعزام هیأت تجاری استان سمنان بعد از ماه مبارک رمضان به کشور عراق خبر داد و اضافه کرد: در پی پذیرش هیأت تجاری اتاق سمنان از تجار استان بابل (حله) کشور عراق در اسفندماه گذشته، مذاکرات تجاری مفصلی در این مدت صورت پذیرفت تا آنجا که طی دعوت‌نامه رسمی زمینه اعزام هیأت تجاری اتاق بازرگانی سمنان برای بعد از ماه مبارک به استان حله عراق مهیا شده است.

حمید دهرویه، مدیرعامل شرکت همیاری شهرداری‌های استان سمنان در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی محصولات تولیدی استان و تقاضای طرف‌های عراقی برای محصولات، این آمادگی وجود تا شرکت همیاری‌های شهرداری سمنان با مشارکت بخش خصوصی نمایشگاه توانمندی‌های محصولات استان را در کشور عراق برگزار کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی سمنان نیز برگزاری نمایشگاه را در کشورهای هدف مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری نمایشگاه در کشوری موردنظر باید مزیت رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در آن کشور مورد ارزیابی و مطالعه قرار بگیرد تا حضور شرکت‌های ایرانی در کشور مستمر و پایدار باشد.

در پایان این نشست، مقرر شد: شرکت همیاری‌های شهرداری استان سمنان تعاملات لازم را با روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی سمنان داشته باشد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :