باغ‌های سیلزده قابل احیا هستند

ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های حاشیه رودخانه نکا رود، تجن، تالار و بابلرود دچار خسارت شدند که شدت خسارت‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی هر روز از باغ‌های خسارت دیده از سیل بازدید کردند، افزود: با دعوت از مرکز تحقیقات مرکبات کشور و برخی موسسه‌های تحقیقاتی استان اطلاعیه‌های فنی برای باغداران تهیه و در اختیار مراکز خدمات جهاد کشاروزی قرار داده شد.

ایزدی افزود: بیشتر باغ‌هایی که در جریان سیل ۲۷ اسفند ماه در مازندران خسارت دیدند قابلیت احیا دارند به شرط اینکه باغداران دستورالعمل‌های مراکز تحقیقاتی را اجرا کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ماندگاری آب در برخی باغ‌های هلو و شلیل که حساسیت بیشتری به رطوبت دارند سبب ریزش برگ‌ها شد که در صورت رعایت مباحث فنی، محصول آن‌ها امسال قابل برداشت است.

وی گفت: باغداران در شرائط ماندگاری آب با ماشین آلات کشاورزی در باغ‌ها تردد نکنند چرا که سبب فشردگی خاک و کاهش نفوذ پذیری آب خواهد شد.

وی گفت: رانش زمین در برخی مناطق کوهستانی سبب از بین رفتن کامل برخی باغ‌ها شد که لازم است باغداران قبل از احداث باغ را به شکل پلکانی احداث کنند تا سیل به آن‌ها خسارت نزند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :