تقویت ۱۲۴۱ واحدی شاخص کل بورس/ بی اعتنایی بازار سهام ایران به برگشت تحریم ها

  به گزارش نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاخص کل نرخ و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در انتهاء معاملات امروز دوشنبه ۱۴ آبانماه ۹۷ با افزایش ۱۲۴۱ واحدی به رقم ۱۸۴ هزار و ۱۵۹ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن، اما با افزایش ۳۴۹ واحدی عدد ۲۸ هزار و ۲۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۵۵۴ واحدی به رقم ۱۹۳ هزار و ۹۰۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول، اما در حالی با افزایش ۸۷۲ واحدی به رقم ۱۳۶ هزار و ۶۷۷ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۶۷۴ واحدی عدد ۳۶۱ هزار و ۹۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز علاوه بر این شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲۶ واحدی بر روی رقم دو هزار و ۱۱ واحد متوقف گردید.

طبق این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با ۱۱۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۱ واحد و بانک صادرات با ۶۳ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر تخمین شاخص کل بورس به اسم خود ثبت کردند.

در برابر، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های نفت بهران با ۳۴ واحد، صنعت های پتروشیمی خلیج فارس با ۲۱ واحد و پالایش نفت تبریز با ۲۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان به نقل از فارس، اعتبار کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیشتر از ۷۹۴ میلیارد تومان نمایش داده گردید که متاثر از دست به دست شدن بیشتر از دو میلیارد و ۳۵۷ میلیون قسمت و اوراق مالی قابل خرید و فروش طی ۱۳۲ هزار و ۷۱۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های قند نقش جهان، بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، آ. به گزارش نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان به نقل از فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۹۹ میلیون قسمت پالایش نفت اصفهان به اعتبار بیشتر از ۱۷۸ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان کد به کد گردید.

در گسترش نفت و گاز پارسیان نیز ۹۴ میلیون قسمت به اعتبار ۴۷ میلیارد تومان به کد‌های درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد در مخابرات ایران، اما ۵۳ میلیون قسمت به اعتبار بیشتر از ۱۲. ۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده رو به رو گردید علاوه بر این بیشتر از ۲۶ میلیون قسمت گروه مپنا به اعتبار بیشتر از ۱۵.۵ ۵ میلیارد تومان کد به کد گردید.۵ در ایران ترانسفو نیز ۲۵ میلیون قسمت به اعتبار بیشتر از ۱۸ میلیارد تومان با معاملات جا به جایی میان سهامداران عمده این قسمت روبه‌رو گردید. امروز بیشتر از ۷ میلیون قسمت ملی صنعت های مس ایران به اعتبار بیشتر از ۳ میلیارد تومان کد به کد گردید و در فولاد مبارکه نیز ۴ میلیون قسمت به اعتبار کمتر از ۲.

۵ میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده رو به رو بود.۵ طبق این گزارش، امروز بازار سهام با تقویت نسبی ظرفیت معاملات از سوی معامله‌گران اغلب واقعی در حالی شاهد شکل‌گیری صف خرید‌های پایدار در گروه بانک و مؤسسات اعتباری و در عین حال اقبال برای جمع‌آوری سهم‌های بهره مند از سرمایه یا سهام شناوری پایین‌تر بویژه در گروه بازار دومی‌ها من جمله گروه قطعه‌سازان بود که اقبال برای جمع‌آوری سهم‌های بهره مند از بازدهی موجب گردید تا در اولین روز از شروع اجرای تحریم‌های آمریکا، بازار سهام با بی‌اعتنایی راه پیش‌روی خود را طی نماید.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :